L’esport nacional


Han passat alguns dies, des d'aleshores...

L’entrada d’avui té una triple motivació difícil de combinar: per un costat, la derrota (perquè això és el què va ser en realitat) del dimecres; per un altre, el fet que a Beirut els restaurants estan apareixent com els bolets després d’una bona pluja de tardor; i finalment una vella fotografia que em va fer arribar l’Oriol fa temps i que fins ara no havia tingut l’oportunitat (més aviat havia tingut els meus dubtes per posar-la, sincerament) que té certa relació amb el primer tema i que em permet enllaçar amb el segon…

A la fotografia, de l’any 81 més o menys, és fàcil de trobar-me: sóc el de la pilota i la samarreta del Barça. El futbol, que jo recordi, ha estat una constant. I la samarreta d’aquell dia no era casualitat. M’ha fet gràcia veure que segurament sóc el que menys em vaig preocupar per la disfressa! El Barça m’ha acomapanyat des de sempre, ja fos per ràdio (amb en Puyal), televisió o premsa, i internet… Estant a Beirut és fàcil seguir-lo ja que Aljazeera retransmet tots els partits…

Suposo que alguns ja haureu deduit que els restaurants entren en relació amb la fotografia perquè l’espai que ocupa el futbol com a esport popular allà, és ocupat, aquí, pel menjar (amb el permís de les discusions polítiques). Al costat de casa meva han obert dos restaurants en un parell de setmanes; i en els últims mesos el nombre augmenta considerablement. Es tracta sempre de restaurants bons, o com a mínim això és el què un podria esperar-se veient els preus. Però aquí el més important, a vegades, no és la qualitat del menjar, sinó el fet d’anar a bons restaurants.

Però, més en general, al Líban es menja molt i bé. Un àpat típic requereix una tarda (o nit) per davant, tant pel ritme com per la quantitat. A la gent li agrada menjar, i un dels plans habituals el cap de setmana és anar a menjar a algun dels infinits restaurants que hi ha al Líban.

Deixa un comentari

