La imatge d’un país


Una altra imatge del Líban...

Els dos últims escrits han provocat una certa inquietud entre alguns amics i parents… No patiu! Ni sóc espia ni la gent està enfadada amb el què escric. Potser el més tranquilitzador és saber que són pocs els libanesos que em llegeixen! : )

Però avui he volgut reparar una mica el què alguns han considerat, mig en broma, mig seriosament, com una mala imatge del Líban. Que quedi clar que la imatge que tinc del Líban és molt positiva, tot i que això no significa que ignori o dissimuli les coses que em sembla que es poden millorar. El fet que, sent estranger, parli d’aquestes coses tampoc significa que pretengui alliçonar a ningú, i menys encara que pensi que d’allà on vinc les coses siguin millors.

Però, i em permetreu que em repetixi encara una altra vegada, possiblement el Líban tingui més cares, més possibles imatges, del què un pot estar acostumat a Occident, per utilitzar una expressió tan general que és difícil que sigui vàlida… Fa uns dies, una lectora (entre altres coses) em deia, comparant el desconeixement que hi ha al Líban de les regions diferents a la pròpia, que a Barcelona passa el mateix entre els que estan sempre al nord de la Diagonal. Tot i que l’exemple pot servir, em sembla que aquí les coses són més exagerades.

A Barcelona, pel què recordo de quan hi vivia (i tampoc fa tants anys, tot i que ja comencen a ser-ne uns quants), les diferències no impedeixen el coneixement. I al mateix temps hi ha un fet important: mentre algunes zones de Barcelona es consideren com ocupades per immigrants, al Líban es tracta de zones on hi viuen libanesos de tota la vida. I no ho dic perquè tingui res contra els immigrants (jo en sóc un!) sinó per la diferència que representa.

Avui he posat una foto que ha circulat bastant i que va ajudar a canviar la imatge que molta gent tenia del Líban. És cert que es tracta d’un detall, però saber que el Líban no és un desert com altres zones properes no pot considerar-se com una cosa evident…

5 respostes a La imatge d’un país

  1. rabih escrigué:

    Oops!Sorry i am feeling guilty.Je sens que je t’ai obligé de te justifier.S’il te plait ne prend pas en consideration se que je dis.Pourtant j’aime beaucoup faire un debat avec toi ,c’est amusant surtout avec mon caractere libanais qui tend directement a faire la guerre😛😀

  2. mireia escrigué:

    Ferran,

    Quan vaig saber que venia destinada al Líban per motius de feina, vaig buscar per google i vaig trobar el teu blog.

    Em va donar molt bona imatge del país, crec que va ser els dies en que havies anat d’excursió a les muntanyes nevades i explicaves coses quotidianes i sobre els paisatges que em van fer veure que no anava a cap lloc en estat bèlic permanent ni res semblant.

    No tots els posts poden parlar del mateix ni un està del mateix humor quan escriu…

    I per si la teva gent de BCN es preocupa (la meva mare també ho fa) jo puc confirmar que Beirut no és la ciutat que hom s’imagina i que val la pena venir a visitar-la.

  3. ferrancanet escrigué:

    Rabih… je pense que tu as raison: Le caractere libanais tend directement a la guerre😉

    Mireia, gràcies pel comentari! Així és més fàcil convèncer a la gent que això no és Kabul (si és que Kabul és realment com la pinten…).

  4. Calín escrigué:

    A les mares dels que viuen a Beirut: no patiu gens per ells i animeuvos a visitar-los que disfrutareu molt!

Deixa un comentari

