Futbol amb estudiants


A falta de fotos del partit...

Ahir vaig tornar a la pista fe futbol sala després de mes i mig sense poder jugar. El partit va ser a Fanar, amb alguns grans (jo era el més vell!) i uns quants petits: estudiants de l’últim curs escolar, és a dir, de 17-18 anys. El partit va ser intens, amb bon joc, molts gols… Però no tinc intenció de convertir un bloc sobre el Líban en un lloc on publicar resums dels partidets de futbol sala. La qüestió que em va sorprendre, i que m’ha fet parlar del futbol amb estudiants, és que al final del partit, dos dels joves jugadors van començar a parlar de sinus i cosinus, funcions, valors absoluts, derivades… Sincerament, em va sorprendre. Quan jo tenia la seva edat no recordo haver parlat de matemàtiques amb els meus companys de classe excepte si hi havia una raó important per fer-ho. Però m’atreveixo a assegurar que no seria just després d’un partit de futbol, i menys un diumenge a la tarda.

L’educació, per aquestes contrades, té una importància considerable. I els propis alumnes en són conscients. Molts saben perfectament que si en el futur volen tenir una bona feina (i bona no només significa amb un bon sou) han d’espavilar. I comencen a fer-ho quan encara estan a l’escola. No sé si són conscients del grau de desgràcia en el què viuen… o com a mínim això és el què pensarien alguns dels gurús de l’educació en altres llocs, on hi ha qui té por que els alumnes quedin traumatitzats si han de treballar massa, o converteixin els estudis en un tema massa competitiu… Són perills reals, però em sembla que força llunyans.

La preparació de la majoria d’alumnes és força bona, amb uns hàbits d’estudi i treball que podrien semblar ridículs a la majoria d’estudiants d’allà… Però potser és per això que hi ha tants libanesos arreu del món destacant professionalment. Evidentment, si això és a canvi d’oblidar-se que també cal viure (qui m’havia de dir que acabaria apareixent en Julito per aquí, amb el seu me olvidé de viviiiiiiiir!!), o de retallar el temps dedicat a la família pot acabar sent un problema. Però fins arribar a aquests extrems, hi ha bastant de terreny per millorar, em sembla.

Els nanos que parlaven de funcions matemàtiques no eren precisament bitxos raros. Són tipus normals, i potser per això es prenen seriosament el què fan.

Tenia previst parlar del viatge llampec que va fer el president libanès a Síria just després de l’anunci del nou govern. Però com que encara no sé si va anar a donar les gràcies, o què, prefereixo esperar una mica…

2 respostes a Futbol amb estudiants

  1. Calín escrigué:

    Tens raó, tenen molt clar que si volen un futur prometedor se l’han de treballar i molt. Durant l’època escolar s’hi deixen la pell i no ens podem ni imaginer les llargues jornades que dediquen als estudis, però quan toca divertir-se, que és poc, ho fan amb més ganes. Molt bona feina la que esteu fent per aquelles contrades!

    P.S.La relació Julito=Líban és per fer-ne un estudi…

  2. ferrancanet escrigué:

    Efectivament, els estudiants libanesos habitualment saben estudiar tant com divertir-se. I la veritat és que no perden ocasió per fer festa!

Deixa un comentari

