Espies sentenciats a mort


La pena de mort encara existeix al Líban

La pena de mort encara existeix al Líban

Fa uns mesos vaig començar a escriure una entrada en la que parlava de la pena de mort. Es va quedar en simple esborrany fins que me’n vaig cansar de veure’l cada dia a mig fer. Avui, llegint una notícia de La Vanguardia, me n’he recordat, i he decidit tornar-ho a intentar. El fet que, pel què sembla, quatre libanesos hagin estat condemnats a mort per espiar a favor d’Israel, ha passat, fins ara, desapercebut en alguns mitjans libanesos. La raó, la veritat, no la tinc massa clara. No sé si es deu a la intenció de no donar ressò a la notícia. El fet és que ho he sabut per La Vanguardia.

No m’acostumo a viure en un país on hi ha encara la pena de mort. Puc entendre que l’espionatge pel país considerat per molts com l’enemic estigui fortament penalitzat. Però matar, sigui per la raó que sigui, sempre em sembla desmesurat. Em ve al cap el què deia Joan Pau II sobre la pena de mort: que només es podria justificar en situacions on l’empresonament no tingui un mínim de seguretat. Pot ser que algú consideri que empresonar un espia d’Israel al Líban no sigui prou segur (és a dir, que Israel té la capacitat de treure’l de la presó sense massa dificultats…). Potser tingui raó. Però em costa acostumar-m’hi.

Per altra banda, no sé si hi haurà mobilitzacions d’algunes de les associacions que es dediquen a perseguir la pena de mort arreu del món. Em sembla que la barreja d’elements que entren en aquest cas farà que la notícia passi força desapercebuda. Per aquí, sembla que els únics que se n’han fer ressò són els que estan més interessats en transmetre el missatge a aquells que podrien decidir-se a col·laborar amb Israel, per tal que s’ho pensin dues vegades abans de decidir-se. O tres…

Ahir havia volgut escriure sobre les morts que s’han produït durant l’últim mes entre les dones de fer feina al Líban. Em sembla un tema preocupant. Espero tenir temps per fer-ho, però mentrestant us deixo l’enllaç a la notícia.

Anuncis

One Response to Espies sentenciats a mort

  1. MP ha dit:

    Una fotografia que fa esgarrifar…

    Tant de bo la pena de mort desaparagués d’arreu!

    A veure si expliques una mica més això

Deixa un comentari

