Estels al cel d’Amman


Un estel volant sobre Amman

No sé si haureu vist la pel·lícula basada en el llibre El caçador d’estels, ambientada a Kabul. Jo sí. I quan vaig arribar a Amman vaig tenir una sensació estranya, com si hagués estat transportat a l’escena de la pel·lícula. A Amman pots veure desenes d’estels sobrevolant la ciutat. És cert que no n’hi havia tants com a la pel·lícula, però l’espectacle era similar.

Nens al costat de l’autopista, per parelles (un recull el fil, i l’altre controla l’estel); pares amb els seus fills; enmig de les cases, en un barranc, o a qualsevol racó. No sé què té l’estel que és tan atractiu per als petits (i grans). A casa no en fèiem volar gaires. Perè quan arribava el dia, era una autèntica festa. Més endavant he anat a fer volar estels amb nanos, i sempre ha estat un plan exitós, ja siguin estels senzills (com el de la foto) o més sofisticats. A Jordània vaig concloure que deu haver-hi vent molt sovint, possiblmente degut a la proximitat del desert i a les diferències tèrmiques. Però això és només una conclusió meva, a la que no li he dedicat més de 30 segons. Em va servir per explicar-me perquè hi havia tanta gent fent volar estels, i no he tingut més temps per comprovar si hi ha alguna cosa de veritat…

En qualsevol cas, fer volar estels és una distracció molt interessant i recomanable. Bastant més entretingut que passar una tarda davant de la tele (com a mínim si això es converteix en un costum).

Anuncis

8 Responses to Estels al cel d’Amman

  1. Enric ha dit:

    Vull afegir que antigament al País Valencià també existia el costum de volar estels, popularment catxirulos i milotxes. Fins i tot per les nits els volaven amb un fanalet penjant. Crec que després de diversos incendis causats en caure els fanalets sobre les cases es van prohibir.
    Enric

  2. foraguardiola ha dit:

    Gràcies pel comentari i per llegir el bloc del nostre col·lectiu.

    Una salutació cordial,

    Col·lectiu Fora Guardiola.

  3. ferrancanet ha dit:

    Gràcies pels vostres comentaris, el de l’Enric (no sabia que al País Valencià també feien volar estels!) i al col·lectiu Fora Guardiola, malgrat tot ; )

  4. Enric ha dit:

    Deixe un enllaç a un web valencià que dóna informació sobre els stels a València

    http://catxirulos.com/curiosidades.html

  5. M. ha dit:

    Hola a tothom,
    nosaltres com a mínim un dia dels que passàvem a Calders, pujàvem al Puig el punt més alt del poble a fer volar estels i realment era un moment especial i bastant divertit.
    A la Índia també es tradició fer volar estels, potser és una influència?

  6. Lali ha dit:

    Ei, el missatge anterior no m’ha sortit ben signat. Sóc la Lali

  7. Lali ha dit:

    😉
    La veritat és que una altra mare, àvia d’uns quants néts, ho devia canviar per escriure el seu comentari i jo no m’hi vaig fixar!

Deixa un comentari

