Fent de turista


Davant el Tresor de Petra

Durant la breu estada a Petra vaig tenir l’ocasió de fer de turista, cosa que al Líban gairebé ja he oblidat. La majoria de turistes es perden, al meu gust, el millor de cada lloc. Evidentment, el camell de la fotografia està allà per a què el turista es faci una foto, hi pugi i, sobre tot, pagui un parell de dòlars al propietari ja sigui per pujar-hi, fotografiar-s’hi o mirar-lo, si et despistes. Però per a mi és molt més interessant el què pugui explicar-me el personatge que va amb el camell que el propi camell. A Jordània no vàrem tenir massa temps per a això.

Només una nit, mentre dinàvem a Madaba, on el Sant Pare havia posat la primera pedra d’una universitat aquell mateix dia, vàrem poder parlar amb uns quants nens del poble. Simpàtics! Tots havien vist els últims partits del Barça (és una bona manera de començar a parlar…). Ens vàrem fer unes fotografies com a record d’un dels pocs estrangers no àrab que coneixeran la immensa majoria d’aquells nanos.

Una altra fotografia similar és la que vaig fer a Petra a 4 vailets que venien pedres… El Rafa va estar parlant amb ells, jugant i negociant. No sé què tenen les cares dels nens que els fan tan expressius!

I em van recordar les que vaig fer fa 9 anys a Mèxic (tot i que em sembla com si les hagués fet fa 20 0 30 anys!!).

Anuncis

Deixa un comentari

