Això seria una bona notícia!


A la base de la FINUL "Miguel de Cervantes", a Marjayoun, al sud del Líban

La notícia que apareix avui és força prometedora. Fins ara he de reconèixer que hi havia una cosa que no m’agradava del president libanès, i era la seva actitud respecte Israel, tancada a qualsevol mena de contacte. Avui sembla que podra començar-se a estudiar la possibilitat de renovar les relacions per arribar a una situació més raonable. Seria realment una molt bona notícia. I seria, a més, una manera d’evitar quedar fora del joc regional si un dia Israel i Síria aconseguissin normalitzar les relacions. Em sembla que el Líban hauria de prendre la iniciativa abans de trobar-se arraconada per part de tots.

Des del moment en què diferents grups interns depenen o s’aprofiten de l’ajuda que ve d’altres països àrabs, el Líban pot continuar funcionant a remolc del què decideixen forta, o intentar imposar uns mínims propis i innegociables. Ahir em deien que Hesbol·là parlava de la democràcia consensual, però sense tenir en compte que el consens que ells poden aconseguir té alguna cosa a veure amb el fet que ells posseïxen armes, mentre d’altres grups no. Tot un petit detall. El Líban, des de la meva manera de veure les coses, hauria d’intentar assolir una no dependència dels interessos exteriors. I això que tothom reclama cal, d’entrada, reclamar-ho per als propis companys de partit. Ja que és molt senzill demanar als altres que no funcionin pels interessos externs mentre un mateix continua fent-ho.

La fotografia està feta a la base de la FINUL. Senzillament em va fer gràcia, i em va permetre conèixer la distància d’aquí fins allà (mai m’ho havia plantejat!)

Anuncis

Deixa un comentari

