Viatjar al Líban


Ahir vaig rebre una altra consulta sobre la conveniència de viatjar al Líban. M’agradaria posar la resposta en un escrit per tal que la gent que pot estar pensant el mateix pugui trobar la resposta a internet.

Si fem cas a la situació sòcio-política del país em sembla que cal respondre que és un bon moment per venir al Líban. Però, com ja he dit unes quantes vegades, sempre cal afegir un però a això, ja que la normalitat libanesa sempre té un component d’inestabilitat que cal tenir en compte, i perquè malgrat el bon moment del país hi ha zones on és desaconsellable anar-hi, o com a mínim anar-hi sense algun autòcton que conegui bé la regió. Trípoli, algunes zones del nord o del sud del país, o fins i tot de la Bekaa poden convertir-se en una visita deagradable si es té la mala sort d’anar on no s’hauria d’haver anat.

Dit això, m’agradaria animar a la gent a pensar en fer una escapada al Líban. El país ofereix moltes coses que valen molt la pena de conèixer, a més de la simple experiència de respirar l’ambient del país, tan especial per la seva diversitat. Tir, Saida, Beirut, els Cedres, Barouk, Baalbek, la Kadisha, Byblos i un llarg etcètera fan d’aquest racó de món un destí clarament recomanable.

La història, la cultura, les tradicions… i la gent, acollidora i amable ben es mereixen una visita. Visita diferent de les que es poden fer en altres països, ja que sovint cal fer-ho per lliure, i aquí cal ser una mica prudent. Visitar un camp de refugiats pot temptar a molta gent, però cal anar-hi amb algú i prendre algunes mesures de prudència… Fa temps que el país no rep grans quantitats de turistes, i encara sorprèn trobar-se gent fent fotos.

Anuncis

4 Responses to Viatjar al Líban

  1. bon dia Ferran: Gràcies per la teva valuosa informació. De moment no espero viatjar al Líban, tot i que ho faré diariament de manera virtual. Des d’ara mateix et tinc entre els meus blocs preferits!

    Una forta encaixada des de Tarragona (CATALUNYA) !

    Xavier

  2. ferrancanet ha dit:

    Moltes gràcies Xavier pels comentaris. M’alegra saber que t’ha agradat el bloc/blog… Jo ja m’he passejat pel teu: impressionant la col·lecció d’informació que has anat arreplegant!
    Ens veim per aquí, i si algun dia t’animes a fer una visita no virtual seràs molt ben vingut!

  3. Marc Roig Tió ha dit:

    Amb aquestes fotos que has posat a mi se me’n van els ulls. Tan de bo pugui fer-te una visiteta.

Deixa un comentari

