Les platges prenen vida


El Líban comparteix amb Catalunya bastantes coses, entre elles el mar Mediterrani. Ja fa dies que per aquí tenim el sol instal·lat de manera definitiva fins el mes de setembre, i els dies de cel blau intens i sol més intens encara ja són habituals. Però entre les platges d’aquí i les d’allà hi ha també diferències, tot i que per al meu gust, comparteixen els mateixos defectes: la sorra i l’aigua salada.

Des de que era petit que lamento que la mar sigui salada. Una llàstima! Mira que tindríem solucionat el problema de l’aigua sense grans inversions, i a més, no hauries d’estar pendent d’evitar empassar-te l’aigua quan nedes… Per a rematar la jugada, quansurts de l’aigua amb la sal per tot arreu, la sorra comença a fer la seva feina, fins aconseguir que tres dies més tard encara trobis sorra al cotxe, a casa… En alguns llocs han intentat evitar aquest problema instal·lant dutxes a les platges, de tal manera que un cop dutxat ja no tornis a passar per la sorra. Però per aquí, a moltes platges encara no ha arribat.

La gran diferència entre les platges (algunes) d’aquí i les d’allà (totes) és que no has de vigilar on poses els peus per evitar trepitjar a la gent. Aquí pots anar a la platja sense por que el veí et posi el colze a l’ull. No és l’espectacle (per a mi sincerament lamentable) de les platges d’allà, on cada pam quadrat està ocupat…

Ah, i l’altra diferència és la que vaig dir fa uns dies… que aquí en alguns llocs la crisis econòmica no és tan forta com per no poder comprar alguna cosa per tapar-se una mica 🙂

Anuncis

One Response to Les platges prenen vida

  1. Calín Semaan ha dit:

    T’has banyat en alguna platja? Quina sort noi, en el meu primer viatje les meves tietes em van prometre portar-me a la “beach” i jo tota emocionada que aniria a mar… quan vam arribar a lloc, era un club privat amb piscina i tumbones, elles no es banyen mai a la platja, diuen que no saben que hi van tirar a l’aigua durant els 20 anys de guerra i no s’en fien gaire. Jo realment em vaig quedar amb les ganes de cabussar-me al mediterrani libanès. Prometo al pròxim viatje anar al menys a possar-hi els peus.

Deixa un comentari

