La dona en el món àrab…


Avui m’ha costat començar a escriure, fins que he trobat aquesta fotografia, feta fa dos o tres anys a la platja de Tir. És del mes d’agost, a migdia… un dia de sol, on la temperatura fàcilment podia ser entre els 35 i els 40º… I m’ha fet pensar (pensar?…increïble, no?!)

Més enllà de les consideracions fàcils que es poden fer, (i sense voler fer un tractat sobre el tema) hi ha tota una realitat darrera que cal conèixer per veure què en podem aprendre. I he dit aprendre, perquè estic convençut que en podem aprendre alguna bona lliçó. Em refereixo (i em ve a la memòria el darrer escrit de la trilogia de la solució, per dir-ne d’alguna manera) al paper de la dona en la societat islàmica o musulmana.

Després d’haver vist aquesta fotografia, tinc la sensació d’haver contemplat els dos extrems d’una mateixa qüestió. I com sempre, els extrems acaben tocant-se, un cop més. La qüestió del paper de la dona, però també la del pudor paraula desconeguda en la cultura occidental actual i que fins i tot ha pres matisos negatius curiosos com podeu veure en la definició en català, res a veure amb la castellana

És evident que poden amagar-se situacions de grans injustícies darrera el model musulmà, però les mateixies injustícies es poden donar (i de fet sovint es donen) en el model occidental. Per tant no es tracta de simplificar la qüestió. Em sembla necessari que es comenci un diàleg real entre les dues societats, però per això cal que el diàleg es faci entre persones concretes, que són les que en definitiva possibiliten l’existència de les societats.

Si es pretén evitar que la immigració sigui un problema cal que qüestions com aquesta es plantegin de manera clara, ja que la justícia en els països occidentals és igual per a tots. Però pretendre imposar un model de societat sense més tampoc em sembla la manera més correcta d’enfocar el problema…

Anuncis

6 Responses to La dona en el món àrab…

  1. katty ha dit:

    Em semblen molt acertades aquestes reflexions! pero en realitat escric per felicitarte q avui es el teu sant!
    Que pasis un gran dia!
    records desde girona!

  2. Curiós ha dit:

    Em sap greu no recordar les paraules exactes de l’anunci. que vaig llegir pintades a un autobús de Barcelona

    Deien una cosa semblant a aquesta: La tracto amb tant respecte com el primer dia…

    I al moment vaig dir-me: home! si ho plantegem així , potser sí que podrem erradicar el masclisme… ! ” Craso error” El respecte era el que sentia un campió de motociclisme per la seva màquina!

    I també em va fer pensar. Pensar?…Increible, no?!

    Si les dones es fessin respectar des del primer dia…; i si els homes respectessin les dones des del primer dia…. ( I es podria formular també al revés) Vol dir: si tots tinguéssim clar el respecte a la persona humana…

    A partir d’aquest respecte, el model musulmà i el model occidental es podrien entendre… més enllà de les maneres concretes de manifestar-se…

  3. jonkepa ha dit:

    Felicitats, pel comentari i pel sant.

  4. ferrancanet ha dit:

    Moltes gràcies a tots els que us heu animat a felicitar-me! Fa ilusió rebre felicitacions de manera inesperada!

  5. Pablo diaz ha dit:

    Ferrán felicidades retrasadas por tu santo
    un abrazo

Deixa un comentari

