Un post diferent


Fa quatre dies (és un dir) celebràvem sant Jordi. Avui celebrem la Mare de Déu de Montserrat. I ahir pensava en la relació entre la Moreneta i els catalans escampats pel món. El motiu? Senzill: el record del meu avi (un d’ells) que cada cop que sentia el Virolai es posava a plorar. I ara, des d’aquí, entenc millor aquella reacció quan escoltava el cant dedicat a la Verge. Formava part d’una generació que va haver de patir bastant, sovint lluny del lloc que els va veure néixer i, sent de Manresa, la referència a Montserrat despertava profunds sentiments religiosos, patriòtics…

Jo prefereixo no fer la prova, però em sembla que si escoltés ara el Virolai em posaria també a plorar (que consti que parlo des de la fe, o sigui que no és simplement una qüestió musical!) Per la persona que està fora de la pàtria (encara que s’acomodi al nou país) hi ha coses que no canvien…

Canviant de tema, espero poder penjar aviat la fotografia de la celebració que hi va haver ahir a Calders, un tranquil poble a la vora de Manresa, on hi he passat estones genials durant estius, amb la bicicleta amunt i avall,

I per aquí, què? Doncs poca cosa: possibles negociacions entre diferents grups polítics per desencallar la situació i poder escollir el President el dia 13 de maig… La celabració de la Pasqua per part dels ortodoxes aquest cap de setmana… La Finul que està amb problemes després que no van poder controlar un camió (possiblement carregat d’armes) perquè un grup armat els ho va impedir… O sigui, com sempre, més o menys!

4 Responses to Un post diferent

  1. M.P. ha dit:

    Val a dir que el Virolai i l’emoció em sembla que van junts en moltssss casos.
    I m’imagino que estant lluny encara més. Ahir anant a Manresa li ensenyavem al Tomeu les Montanyes de les Punxes, com en diu la Noa.

    Procurarem anar a Montserrat aviat i et recordarem especialment.

    Una abraçada!!

  2. Miguel Vizuete Castro ha dit:

    Hola Ferran, com va tot allà al Líban? m’han dit que vas poder anar a esquiar!!!!
    Per aqui tot bé però fa dos mesos em vaig trencar el radi del braç dret i me’l van enguixar. Però la setmana passada ja me’l van treure (el guix) i ja estic bé. Avui hem tingut la festa major del cole i no ha estat malament, sobre tot pels futbolins. I ahir vam anar a jugar a Brafa amb l’equip del col.legi, i els vam apallissar, 8-4 amb un gol meu… Jugava amb el Jordi Canal entre altres. Allà em vaig trobar el Xavi de Cimal. Ell va ser qui em va dir que tenies el bloc. Bueno que sapigues que reso molt per tu, una gran abraçada!!!
    Dewwwww

  3. MA ha dit:

    Ara potser podries glossar algunes estrofes…

    Cedre gentil, del Líbano corona,
    Arbre d’encens, Palmera de Sion,
    el fruit sagrat que vostre amor ens dóna
    és Jesucrist, el Redemptor del món.

    Amb vostre nom comença nostra història
    i és Montserrat el nostre Sinaí:
    sien per tots l’escala de la glòria
    eixos penyals coberts de romaní.

    Hi ha un PDF amb la lletra i la música a la web de l’escolania:

    http://www.escolania.cat/lib_php/download_file.php?num_doc=626&idioma_doc=cat

  4. ferrancanet ha dit:

    MA, prenc nota de l’encàrrec, però no sé si seré capaç de fer-ho… Si algú s’hi anim…
    MP: la muntanya de punxes és el marc ideal! Sempre és bo fer una escapada a Montserrat!

    I als que heu escrit per primer cop: Àlex, benvingut, i moltes gràcies pel comentari, em sembla que l’estil és similar al teu ; )
    Miguel: quina sorpresa!! M’ha encantat veure’t per aquí!!

Deixa un comentari

