Rectificacions!


Això d’escriure tant sobre un tema sovint poc conegut fa que a vegades cometi errors. Avui, aprofitant la calma del Dissabte Sant, voldria corregir dues coses que he escrit.

La primera és recent, parlant de la Setmana Santa al Líban, i de com els cristians la viuen (la vivim!) El Marc havia preguntat si hi havia llibertat o seguretat…i jo vaig contestar manifestant la meva sorpresa, i oblidant-me del què jo mateix pensava fa mig any. Però també vaig oblidar un detall que ahir vaig tornar a veure, i m’ha fet escriure això. A la porta de les esglésies, durant la Missa, sol haver-hi un grup de militars i de policies. Suposo que la seva presència deu ser per evitar problemes. O sigui que m’imagino que no sempre s’ha pogut viure la pròpia fe sense problemes…

La segona fa referència a una cosa que vaig escriure fa més temps, en relació a la manera de conduir dels libanesos. Jo ho atribuïa (perquè algú m’ho havia dit) als efectes de la guerra… Llegint una guia del Líban parlava també de la conducció libanesa, descrivint-la amb molt encert. La sorpresa és que el llibre està escrit abans de la guerra! O sigui que cal buscar la raó en un altre costat…

Deixa un comentari

