You are welcome! Bienvenue!


Cada cop que ho sento em crida l’atenció. No recordo que quan vivia a Catalunya la gent donés la benvinguda als estrangers que es trobaven pels carrers, comprant. Aquí, a cada racó del país que he conegut, quan la gent sap que véns de fora sempre hi ha un you are welcome o bienvenue preparat.

L’última vegada ha estat als Cedres, al nord del país, on, per cert, hi ha ara mateix més de 2 metres de neu. A l’hotel Alpine, on vaig entrar per pendre un cafè (turc) per refrescar-me una mica, i per fer temps mentre esperava al que m’acompanyava. Allà vaig conèixer l’Elie amb qui vaig estar parlant fins quarts de dotze, de la situació del país, dels libanesos, de la vida aquí i allà… Em va animar a pujar durant la primavera per passejar per la Vall Santa. Si puc hi aniré abans…

La curiositat d’avui: amb l’Elie són 3 o 4 campions d’esquí del Líban que he conegut…. o tinc molta sort, o alguna cosa falla!

Anuncis

One Response to You are welcome! Bienvenue!

  1. Carles ha dit:

    Tens raó. Crec que no som ni de bon tros tan hospitaliaris ni tan poc racistes com ens pensem. A Catalunya ser estranger es poc mes que un pecat… a no ser que siguis d’un pais economicament superior o siguis una dona model i de metro vuitanta, en aquest cas pasem a l’altre extrem i ens considerem inmediatment inferiors… som de poble tu!

    Suposo que l’unica solució es que gent com tu ens obri els ulls amb blogs i coses…

    Per cert, crec que deu haver algun problema amb el terme ‘campió d’esquí’ deu tenir un altre semantica a aquelles terres… Independentment estic convençut de que tens molta sort, pero en altres coses…

Deixa un comentari

